سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

 خدا صبر دهد ...

مردم خرمشهر خدا به شما صبر دهد ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که آن همه زیبایی را دیده اند ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که روزی شهرشان بهتر از یزد و ...محل نان آوری مردم دیگر شهرها و استانها بود ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که روزی صبور صادراتی امروز که امروز برایمان کابوس است را چون ماهی بیاح و ...، خود از ردوخانه و نهرهای نیک نام شهرشان می گرفتند و در تنورهای گلی کباب می کردند ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که لبیک یا حسینشان تا کنون جاری و ساری است ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که از مروت و مردانگی و مقاومت و ایستادگی و دفاع از کوی و برزن و محله شان خاطرات بسیاری برجاست ...

مردم خرمشهر قدیم را میگویم که روزی تیم رستاخیزشان سنتاب و بشکارها را روانه تیم ملی کرد...

آیا از نهر یوسف و سرسبزی خطوه (علی بن الحسین علیه السلام) بعد از پل نو چیزی شنیده اید؟؟؟

مردم خرمشهر قدیم کپرهای چومه را میگویم که چقدر با صفا بودند ...

شعار زیبای احسنتم غفر الله لکم مردم محله باصفای دره را می گویم که پیاده مردگان خود را تا جنت آباد تشییع میکردند ...

شهری که مضیف های با برکت و عدالت محورش مرده را زنده میکردند و فریاد (  شد و حل رایت العباس) محور قضاوتها و حل و فصل مشکلات محلیشان بود ....و ....

بس است دیگر نمیگویم ....

سفر در دنیای مردم خرمشهر قدیم سخت است و درکش برای ما ضرر دارد ...

خدایا به مردم خرمشهر قدیمی که هنوز در کنارمان هستند صبری عنایت کن ...

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

دلنوشته مادر پیر 

بعضی وقتها دستهای پنهانی لازم است ...
تا نوازشی بر سر مظلومان و 
مرحمی بر دل رنج دیدگان باشد 
تو را به قطره خون شهیدانت مادر ،
نگاه بر آسمان مکن ...
نکند ؛ آه دلت را روانه غاصبان حقوق حقه ات کنی
که آتشش بسی لهیب دارد و همه گیر 
مادر ؛ تو را چه شده که اینگونه سر به بالین نهاده ای ؟ 
کارونت را چه شده که اینگونه شکایت میکند؟ 
گویا نخلهای سر بریده ات جان در بدن دارند و زمزمه هایی میکنند ....
تو را به باکری و موسوی قسم بگو چه میگویند ؟
عمری در اسارت غریبه ها بودی و روزه سکوت گرفتی
نکند ما هم غریبه ایم که از ما روی برگردانده ای و با ما سخن نمیگویی؟

غروب شلمچه ات چه میگوید ؟
از چه حرفهای او را نمیفهمیم؟
دلیل غمگینی رنگین کمان کارونت که روزی دو نیمه شد چیست ؟؟
از چه رو خاموش است ؟
مادر ؛ تو را به خون جهان آرایت قسم 
نگاه بر آسمان مکن ...
نگاه بر آسمان مکن ...


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

پروژه پژوهش اجتماعی تاریخ خرمشهر موصوف به (الله یا دیره هلی المحبوبه )

 

مقدمه :

تاریخ یکی از ارزشمندترین مقوله هایی است که همواره مورد توجه انسانها بوده و هست لذا برانیم با هدف انتقال تاریخ خرمشهر به نسل نو ، درآمدی بر تاریخ خرمشهر را آغاز نمائیم .

برای این کار مجبوریم جدا از تقسیمات کشوری بصورت کاملا" اختیاری کل خرمشهر را به 4 منطقه کلی

- محلات مرکزی( داخل شهر) تا ابتدای حوزه کارون و ابتدای پل نو

- محلات جزیره صلبوخ(مینو)

- محلات کارون

- محلات شلمچه بعد از پل نو

تقسیم کنیم و نام و محل و وجه تسمییه محلات و نهرها ، میادین ، تاسیسات ، باغات ، اماکن متبرکه ، شخصیتها و وقایع تاریخی و ...هر یک از مناطق 4 گانه را بیابیم .

گام اول (محلات بخش مرکزی( داخل شهر) تا ابتدای حوزه کارون و ابتدای پل نو

 آلبونائی /ام التلول/اردیبهشت / آرش / احمد زاده ( در مولوی )-بوستان / پیشساخت / جدیده / چومه / حفار شرقی / حفار غربی / حیزان ( در مولوی ) / خمبه / دره / دربند شرقی / دربند غربی / دیزل آباد / داودی / زهیریه / سنتاب / سرحانیه سفلی / سرحانیه علیا / سوره / شاه عباس / شنه / صد دستگاه / طویجات / طالقانی / عباره / عشایر / غفار نصیری /( در مولوی) / فیلیه / فردوسی / کوتشیخ / کوی پلیس / کوی کوهدشت / کوی ارمغان / کوی آریا / کوی ایثار / کوی گمرک / کوی راه آهن / کاغذ آباد /گصبه منیعات / محرزی / منیخ / معموری ( در مولوی) / معمره صنگور/ منازل بهزیستی ( 200 واحدی ) / ناصر خسرو /

 

لطفامناطق ذکر نشده را در قسمت نظرات اعلام تا به لیست اضافه نمایئم .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

همه چیز درباره مجلس شورای اسلامی

لطفا به ادامه مطلب بروید ...


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1388برچسب:,

مدتی است که برنامه واتساپ و گوشی های اندروید دار در بازار ظهور کرده است .

تشکیل گروههای متفاوت با ظرفیت 50 مخاطب ، ارسال تصاویر وکلیپ های متنوع ، ارسال کلیپ های صوتی و راه اندازی تالارهای گفتگو از ویژگیهای این نرم افزار است.

البته مطمئنا" این ابزار مانند دیگر ابزارهای موجود یک ابزار دو لبه است .

سودمندی و ضرر و زیان آن بستگی به نوع استفاده افراد دارد 

یکی از ویژگیهای خوب این نرم افزار تالارهای گفتگو (گروه)50 نفره است .

این اقدام یعنی تشکیل گروههای تخصصی میتواند موجب تقویت افزایی افراد در زمینه بحث و گفتگو و تبادل نظر و مشارکت اجتماعی گردد .

قهر کردن و ترک کردن گروه ، واسطه گری ومذاکره جهت برگشتن مجدد به گروه  و تعریف و تمجید و نقد و تخریب و ... در فضای مجازی ، میتواند تمرین خوبی برای پرهیز از عمل به آنها و کشاندن اخلاق مثبت اجتماعی به عالم واقعیت باشد .

از آنجا که شماره همراه هر مخاطبی در گروه مشخص است لذا هر گونه تعرض وهتک حرمتی میتواند بار حقوقی برای افرا ایجاد کند .

 با توجه به اصل 44 و لزوم واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی ومردم ، لذا میطلبد مردم فن باهم بودن و تشکیلات و هم یابی را بیش ازپیش فرا بگیرند 

امروزه در کشور عزیزمان ایران سازمانهای مردم نهاد ظرفیتی است که مردم در قالب آنها به اهداف فرهنگی و اجتماعی خود دست می یابند و خود برای رفع معضلات و آسیب های فرا روی زندگی خود و دیگران می کوشند . لذا این تالارهای گفتگو و گروهها میتواند گام موثری در سمن افزایی و ثبت سازمان های مردم نهاد و آغاز فعالیت گسترده وعلمی قانونمند باشد .

در اینجا باید عرض کرد با توجه به جذبه و امکانات و ویژگیهای نرم افزار مذکور در بین نونهالان و نوجوانان و جوانان خطر بروز آسیب های اجتماعی بسیار متصور است . لذا این مهم می بایست توسط والدین گرامی ، مربیان و افراد ذی نفوذ کنترل و پیشگیری گردد .

با تشکر ( موتورچی)


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

ازاین پس در صدد است  بمنظور تسهیل در پیگیریهای مردمی طرح ذیل از سوی سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان اجرا گردد .

کلیه سوالات، معضلات و آسیب های اجتماعی دریافت شده ازطریق سامانه،وبلاگ و... از سوی بازدید کنندگان واعضای گروههای مجازی و پژوهشی سمن با سربرگ سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان توسط خود طراح سوال بعنوان یک پژوهشگر ارسال میگردد.

سوال طرح شده بنام خود پژوهشگر همراه با تصویر و جواب اداره مزبور در این پایگاه اینترنتی و دیگر وبلاگها و وبسایتهای همکار تعبیه خواهد شد . 

اهداف طرح فوق الذکر

1- تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان خصوصا" جوانان

2-فراگیری فنون مطالبه گری اجتماعی در سازمانهای دولتی(بخش اجرایی)

3- تقویت صبر وحوصله در پیگیری حقوق شهروندی 

4-دعوت از بخش اجرایی(دولت)در پاسخگویی سریع و موثربه شهروندان ودر نهایت عمل به شعار تکریم ارباب رجوع 

5- جامه عمل پوشاندن به دغدغه  و پیام تاریخی سال 83 مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) مبنی بر برخورداری از جامعه ای پرسشگر و مسئولینی پاسخگو 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

همه با روحیات بنده آشنا هستند بجای خود نقد سالم و سازنده را پیش میگیرم ، به موقع سکوت میکنم و حرف می شنوم و هر آنجا که کاری صورت پذیرد قدردانی میکنم . حضور فعال جناب آقای سامری نماینده مردم خرمشهر در حوزه انتخابیه (خرمشهر) موجب آن گردیده تا مشکلات را از نزدیک لمس کند و زبانش بر آنها بتازد خب مسلما" برای برخی ها خوشایند نیست لیکن باید دید که فریادهای سامری برخواسته از چیست ؟ آیا نمیتواند سکوت را اختیار کند ؟ آیا نمی شود در مجلس بود و بی تفاوت چندین دوره را گذراند؟ پس ما بجای اینکه اقدامات ایشان را تهددی بدانیم باید آنها را و اصلا" وجود ایشان را یک فرصت بدانیم و البته که ضعفهایش را و کمبودهایش را به ایشان منتقل کنیم تا با رفع آنها در حقیقت گامهای استوارتری را برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی شهرمان آغاز نماید . چندین بار ایشان را در پارکهای شهر و در بازار روز خرمشهر دیدم و این یک خصلت خوبی است که برخی ها ندارند . حضرت امام خمینی (ره) فرمود: کارهای انجام شده را به مردم بگویید تا شیاطین نیایند و بگویند کاری انجام نشده است . ما به نوبه خود از تلاش و پیگیریهای جناب آقای سامری تا به الان تقدیر و تشکر میکنیم و از ایشان خواهشمندیم معایب کار خود را به استناد ( احب اخوانی الی من اهدی الی عیوبی ) از همه مردم شریف خرمشهر حتی از کودکان هم بشنود و ترتیب اثر بدهد . 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1387برچسب:,

 باز هم 3 خرداد روز ملی ما خرمشهری ها فرا رسید اما افسوس ...

 

 

 سوم خرداد باي باي تا سال 93 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 1 فروردين 1387برچسب:,

 این روزها کارتهای ویزیت افراد مثل نقل و نبات پخش میشه و همه با اخلاق شدن و ادعای مدیریت و توانمندی دارند بله میتونم ... بله آقا میتونه ، میتونه که اومده کاندید شورای شهر بشه ، نه عزیزم این رو بهت بگم : تو میدون رو خالی دیدی اومدی اگر 4 تا از اون انقلابیاش و کار کشته هاش بیان دیگه نمیای ، اون وقت میگه نمیتونم از من به همه اونهایی که دلشون واسه انقلاب و مردم و شهرعزیزمون خرمشهر مسوزه : شما رو بخدا دلالهای سیاسی رو تو سال سیاسی شناسایی کنید و   و به اونهایی که نیت خیر ندارن رو ندید و کمک نکنید ، اونها رو به مردم معرفی کنید تا مردم فریب حرفهاشون رو نخورند و بیش از این ما مردم خرمشهر و شهر شهید پرورمون انگشت نمای عالم و آدم نشیم ...


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,

 آسیب شناسی اجتماعی مفهومی جدید و در بر گیرنده مشکلات و اختلالات رفتاری در کالبد اجتماع است که هدفش مطالعه و ریشه یابی ، بی نظمی های اجتماعی می باشد. بنابراین آسیب شناسی اجتماعی مطالعه بی سازمانیها و مشکلاتی نظیر فقر ، بیکاری وسایر آسیب ها را همراه با علل شان مورد بررسی قرار داده و روشهای پیشگیری و درمان آنهارا پیشنهاد میکند.

از منظر جامعه شناختی ، جامعه سالم جامعه ای است که در درون خود وجدان جمعی را تبیین و ترغیب میکند ، بنابراین همانطوریکه جامعه از افراد ترکیب می یابد و رفتار افراد می تواند باعث تغییر جامعه گردد لیکن در درون و بالذاته واقعیتی دارد که بر رفتار افراد آثر میگذارد ، به بیان بهتر تکامل شخصیت اجتماعی افراد تابعی از محیط زندگی آنها است و چنانچه شرایط اجتماعی نامناسب گردد بطور طبیعی منجر به بروز مشکلات رفتاری در اجتماع میشود.

آنچه در اینجا میتوان نتیجه گرفت این است که رشد یک جامعه در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره معمولا همراه میشود با شکوفایی رفتار افراد در جامعه و چنانچه جامعه در مسیر تکاملی خود به معضلاتی مبتلا شود ، این معضلات در رفتار افراد اثر منفی گذاشته و جامعه انسانی را به سمت اختلالات رفتاری از قبیل افسردگی ، اضطراب و بطور کلی رفتار روان پریشانه مبتلا می سازد، در چنین شرایطی فساد و ناهنجاریهای اجتماعی در سطوح مختلف رشد می یابند و حفظ منافع فردی جایگزین منافع جمعی میشود و جامعه مستعد گم گشتگی و از هم پاشیدگی و سقوط به مراحل پایین رفتار انسانی میشود.

 به ادامه مطلب بروید 

نوشته ای از روانشناس ناصر امینی صدر (گلک)
اضافه کنم سالهاست گفتیم و نوشتیم که خرمشهر از بیماری اجتماعی رنج میبرد امروز این تحلیل تاییدیه ای است بر گفته ما ممنون جناب امینی صدر ...

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 6 فروردين 1387برچسب:,

سلام خیلی وقته سفره دلم رو باز نکردم امشب هوس درد دل کردن دارم . سال 91 رفت با همه خوشی ها و تلخیهاش سال 92 رسید و چند روزش هم گذشت ... این عمر من و شماست که داره میگذره من همیشه به نوجوونا و جوونایی که بالاخره تو دست و بالمون هستن میگم حواستون باشه روز اول گذشت هفته تمومه ، هفته اول بگذره ماه تمومه ، ماه اول گذشت سال هم تمومه . نمیدونم غصه رو چطوری شروع کنم آخه واقعیتی هست که خیلی منو اذیت میکنه ... واقعیت اینه که ما خوب حرف میزنیم خوب شعار میدیم خوب قصه میگیم ولی خوب عمل نمیکنیم و این خوب عمل نکردن داره آینده ما رو تهدید میکنه و ما بی خبر از این خطر در کنار اشتباهاتمون همچنان موندیم ... میگیم باید وحدت داشته باشیم باید باهم باشیم باید هوای همو داشته باشیم یه زره اونورتر سایه همو با تیر میزنیم این خیانت به خودمونه و به آیندگانمونه بزارید راحت بگم چند ساله داریم داد میزنیم میگیم مردم ، جوونا ، دانشجوها، اساتید و ... بیاید پای کار ، صحنه رو شلوغ کنید ، سیاست رو رها نکنید ، پستهای سیاسی رو باید خوبها تصدی کنند مومنین بیان پای کار تا جا واسه افراد نالایق وا نشه بقول امام راحل (ره) انقلاب به دست نا اهلان نیفته ، کم تر کسی حرف ما رو میفهمید اونهایی هم که میفهمیدن توان اجرا نداشتن - آخر دیدیم که چطور این امر از دید رهبر معظممون مهم بود و برای ایشون دغدغه خیال بود که امسال رو به نام حماسه سیاسی و اقتصادی اعلام نمودن . آخه آقا بیداره و امور رو رصد میکنه وقتی میبینه چطور ناهلان امور رو به دست گرفتن و کشور رو با مشکلات اقتصادی مواجه کردن فهمید که باید بافت سیاسی تقویت بشه که امور اقتصادی حل شه ، حالا دیگه اون ارزشی هایی که با سیاست قهرند و میدون رو خیلی وقته رها کردن و حتی دیگران رو از ورود به این میدون برحذر میکردن تکلیف دارن که بیان پای کار ...

برای اینکه واقع بینانه حرف بزنیم ، لازمه یه نگاهی به وضع سیاسی شهرمون بندازید خودتون متوجه میشید سال حماسه سیاسی یعنی چی ، تازه این گوشه ای از کشوره تموم کشور نیاز به حضور حماسی معتمدین و نخبگان ولایتی داره تا با عزمی راسخ مثل دوران جنگ بیان تو میدون و این بار دشمن داخلی رو که ریشه انقلاب رو هدف گرفته ناکام کنن تا دشمن خارجه امیدش رو  از دست بده...

امروز افراد مومن و خدایی و مردم دار و خدا ترس و کاری زیاد داریم ولی اینقدر فضای سیاسی مسموم شده که گوشه نشین شدن و کارهای سیاسی رو سه طلاقه کردن غافل از اینکه ترک میدون برابر با پذیرش شکسته ...

آره اینه بحث منه ، حالا خیلی ها تا این مطلب رو میخونن فکرشون میره به سمت انتخابات شورا و احتمال میدن که بحث من انتفاعی و یه جور تبلیغات انتخاباتیه ، اینو قبلا" گفتم و نوشتم من نسل سومیم هر جا که احساس تکلیف کنم برای حفظ انقلابم میام ، شورا که سهله بتونم برای ریاست جمهوری هم کاندید میشم اینو میگم که دیگه برای کسی شبهه نباشه شک نکنه مطمئن باشه که اگه روزی احساس تکلیف کنیم وسط میدونیم ...

رنگی مینویسم که همه خوب ببینند ، حرف تا عمل خیلی فاصله است

خیلی ها رو میشناسم که از ترس اینکه موقعیتشون به خطر نیفته دست از حمایت از شهر و مردم این شهر کشیدن و این اوج بی معرفتیه

همین که به تکلیفمون عمل کنیم پیش خدا سر بلندیم ، اینجاست که میفهمیم شهادت و جانبازی یعنی چی ، چی میشه که انسان جون خودش رو میده این تکلیفه که جانبازی و شهادت و اسارت رو بهش معنا میده - بیایم اگر شده با یه مقاله بایه تماس به رادیو بایه مصاحبه وحتی بایه ملاقات حالا با هر مقام مسئولی که شده به تکلیفمون عمل کنیم و به سهم خودمون از شهر و منافع شهرمون حمایت کنیم و تو مسائل شهرمون شریک باشیم .

یا حق

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 2 دی 1386برچسب:,

منافع ملی یعنی اینکه باید از اقوام ملت ساخت، نه از ملت اقوام ، بنابراین اقوام ساکن در یک کشور تا خود را یک ملت ندانند نمی توانند چیزی بنام منافع ملی را درک و احترام نمایند

این مطلب زیبا را در وبلاگ روانشناسی استاد امینی صدر یافتیم به دنبال آنیم که بفهمیم این پیام از کیست.


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 24 آبان 1386برچسب:,

شهرداری خرمشهر روزانه با تهدید استعفا روبرو است!!!


چطور می شود انتظار داشت که شهرداری کار خود را بخوبی انجام دهد؟؟؟

وقتی شهردار هر روز تهدید به استعفا از طرف نماینده ی مجلس شهرستان می شود؟؟؟

آیا محدوده ی اختیارات نماینده و شهردار برای مسئولین شهرستان مشخص نشده است؟؟؟

آیا موازنه ی سیاسی در شهر به این اندازه بهم ریخته شده است که این "هرکی به هرکی" جایگزین شده است!!

نماینده محترم اگر از عملکرد شهردار ناراضی هستی باتحزب سیاسی خودت را برای انتخابات پیشروی شورا آماده کن نه اینکه باتهدید استعفا کارخودت را پیش ببری؟؟؟

 

  سلام کوتاه و مفید جناب سعید زاده دوست و همرزم عزیزم در فضای مجازی:

با سوال آغاز میکنم : 1: چرا شهردار به وضعیت تنظیم وضع بازار روز خرمشهر ورود نمیکند ؟

2: با توجه به وجود ماده 100 قانون شهرداری ها چرا شهردار نسبت به ساخت و ساز های غیر قانونی در کوی سوم خرداد که موجب گردیده شبکه های آب ، فاضلاب ، برق و گاز در حصارهای  ایجاد شده توسط مردم قابل دسترسی آسان و سریع  نباشند عکس العملی نشان نمیدهد و هر روز رو به افزایش است؟

3: چرا برخی محلات رشد عمرانی سریعی دارند و برخی محلات دریخ از ...؟

چرا ؟ چرا ؟ چرا؟ منتظر جوابم برادر گرامی


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1390برچسب:,

 

یکی بود یکی نبود. این داستان زندگی ماست.همیشه همین بوده. یکی بود یکی نبود ...
برایم مبهم است که چرا در اذهانمان "با هم بودن و با هم ساختن" نمی گنجد؟
و برای بودن یکی، باید دیگری نباشد.
هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود، که یکی بود، دیگری هم بود ... همه با هم بودند.
و ما اسیر این قصه کهن، برای بودن یکی، یکی را نیست می کنیم.
از دارایی، از آبرو، از هستی. انگار که بودنمان وابسته به نبودن دیگریست.
انگار که هیچ کس نمیداند، جز ما. و هیچ کس نمی فهمد جز ما.
و خلاصه کلام اینکه : آنکس که نمی داند و نمی فهمد، ارزشی ندارد، حتی برای زیستن.
و متاسفانه این هنری است که آن را خوب آموخته ایم.
هنر "بودن یکی و نبودن دیگری" !!!

نوشته ای از استاد دکتر سپهیار - از اساتید دانشگاه های آزاد آبادان و خرمشهر

 دوست دارم از استاد خود اجازه ای بطلبم و در محضر ایشان باز هم شاگردی کنم و مطلبی را اضافه نمایم .

خدارو سوگند یاد میکنم از وقتی این مطلب را خواندم و در وبلاگ گذاشتم غصه های شب فرزندان خود را با یکی بود یکی دیگه هم بود آغاز کردم - البته با خنده های قشنگ بچه ها مواجه میشدم و با زبان شیرینشان مرا نقد می کردند و میگفتند که اینگونه نیست باید گفت یکی بود یکی نبود! عرضم اینجاست درد ما در خرمشهر این است به نوعی همه با این مصیبت درگیریم تحمل رشد کسی را نداریم و با پیشرفت دیگران احساس ناخوشایندی به ما دست میدهد ، ظرفیتها پایینه ، تحمل نقدها را نداریم و من به نوبه خودم عرض میکنم باید در این زمینه کار کرد و جوانانی را برای تصدی امور با این رفتار و اخلاق تربیت کرد و امور را به دست آنان سپرد . به امید رهایی از همه مشکلات با ظهور حضرت مهدی (عج)...


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1386برچسب:,

پس باید برنامه ریزی کرد ، چون :

آینده می آید

امروز همان آینده ای است

که دیروز منتظر آن بودیم...

 

 

 

 

 

 

 

 

دختری معروف به یاسی

قصه را از اینجا سر میگیریم

این یاسی خانم دختری خرمشهری است اما کوچولو حرف ما اینجاست اگر امروز نسبت به آینده شهرمون تخطی کنیم آینده این یاسی خانم هم به مخاطره می افتد هزاران یاسی خانم تو این شهرهستند که هم اکنون آینده شان فرا رسیده است ولی چوب غفلت ما در گذشته را می خورند اگر دیروز دقت می کردیم امروز یاسی خانم یه شهر بازی داشت اگر دیروز چشمهایمان را باز می کردیم امروز یاسی های ما می دانستند با اوقات فراغت  خود چه کنند بچه های ما ارزشمندترین سرمایه های ماهستند پس یاسی ها را در یابید ... 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شهر بازی خرمشهر همچنان تعطیل است

 

این هم شهر بازی بچه کوچولوهای خرمشهری فکر میکنم چند سالی است که تعطیله ، بعضی وقتها که به اتفاق خانواده از پل قدیم می گذریم بچه ها چشماشون رو سراسیمه به اسباب بازی های شهر بازی می دوزن و با زبون کودکانه بهانه می گیرن ، هر چه قسم می خوریم بابا جون شهر بازی تعطیله باورشون نمی شه . مایل نیستم فقط نقد کنم ولی فکر نمیکنم نیازی به تحلیل داشته باشه این همه شهر بازی فعال و موفق و جذاب در استان وجود داره متولیان امر یه بررسی جزئی کنن می تونن مشکلات اساسی شهر بازی خرمشهر را حل کنن حالا اگه مسائل دیگه ای هست ... یه چیز دیگه . فقط این رو بگم که ما به این قضیه دامن می زنیم و تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم . این هم هدیه به کوچولوهای خرمشهری .

 

حرف دل یاسی خانم 

ما اومدیم  در قفله در و وا کنید عموها ...



 

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : یک شنبه 7 اسفند 1387برچسب:,

ساده و راحت : همشهریان عزیز خرمشهری اگر به این فرمول عمل کنید دیگر دغدغه ی این که چه کسی به شورای شهر راه پیدا میکند را نخواهید داشت .

ضمنا" با انجام این فرمول کمتر کسی جرأت کاندید شدن در حوزه انتخاباتی شما را خواهد داشت و اگر هم کسی کاندید شود مطمئن باشید فردی است کوشا و کارآمد .

فرمول 

کاری کنیم

کسی جرات کاندید شدن در حوزه انتخاباتی ما را نداشته باشد.

1- مجموعه های اجتماعی و تشکل های قانونمند مدنی را در شهرستان خود افزایش داده و آنها را تقویت نمائید .

2- همواره موارد و خواسته های مربوط به شهر را مهم تلقی کرده و بصورت دسته جمعی با بزرگان شهر و مقامات حکومتی و دولتی مطرح نمائید .

3- جلسات پرسش و پاسخ را همواره پیگیری نمائید .


4-از ابزار مربوط به ارتباطات مردمی همچون رادیو - تلویزیون ، روزنامه و خبرگزاری ها بعنوان پل ارتباطی استفاده کنید .

شما با چنین رویکردی تبدیل به یک فعال اجتماعی و یا در حقیقت یک تسهیل گر اجتماعی خواهید شد . 

این است رمز موفقیت هموطنان ما در اصفهان -شیراز - همدان و ...


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1386برچسب:,

سوال اول:

شما به عنوان یک شهروند خرمشهری در مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی شهرتان کدام گزینه را انتخاب می کنید ؟

الف: وضع نابسامان موجود را تحمل کرده و با بی تفاوتی خود را وفق دهیم

ب: هجرت کنیم

ج:بمانیم و برای اصلاح امورات شهرمان تلاش کنیم .

صرفا" جهت اطلاع

1- اگر گزینه الف را انتخاب کرده اید پس چرا در این مسابقه شرکت می نمائید ؟

2- اگر گزینه ب را انتخاب کرده ایدپس چرا هجرت نمیکنید؟

3-اگر گزینه ج را انتخاب کرده اید باید به عرض شما برسانیم:

در اتاق فکر سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان به عنوان یک موسسه علمی و پژوهشی پس از نحقیق و بررسی با رای قاطع گزینه ج به عنوان جواب اصلی انتخاب شده است .

اگر  گزینه ج را انتخاب می کنید به سوال دوم نیز پاسخ دهید .

سوال دوم:

بهترین راه ممکن برای اصلاح امورات شهرمان چیست ؟

الف: برگزاری همایش ب:مذاکره با مدیران ملی ، استانی و محلی ج: ارائه مقالات علمی

د:شناسایی جوانان مستعد و راهیابی آنها به مدیریت شهری.

*****************************************************************************

لطفا" برای شرکت در مسابقه پاسخ صحیح را در قالب نظر همراه با مشخصات و شماره تلفن ارسال نمائید .

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 15 بهمن 1386برچسب:,

 نظارت عمومی راه حل رفع مشکلات
آنکه با نامش جهان آغاز شد××دفتر من هم به نامش باز شد

معما پیچیده است ولی با کمی تامل قابل حله
 نمیخوام قصه تکراری خرمشهر رو بگم من این رو هنر نمیدونم
 که بشینم و فقط عیب ها رو بگم اگر واقعا" ما دلسوزیم بیایم راه کار بدیم و عملی کمک کنیم .
ببینید اصفهان اگر اصفهانه مردمش خواستند جای دور نریم همین دزفول خودمون بریت ببینید مگه میتونه کسی نیم متر بساطشو بیاره جلو
تا حالا فکر کردید علت اصلی این معضلات و آسیب های اجتماعی چیه ؟
ببینید شما لازمه فردا صبح برنامه صبح اروند و یا بعد از ظهر برنامه فیدوس رو از رادیو آبادان گوش کنید متوجه میشید که ۹۵٪ تماس گیرندگان آبادانی هستند چرا؟ مگه ما تلفن و موبایل نداریم ؟مگه ما رادیو نداریم ؟ یا بلد نیستیم ارتباط بگیریم ؟خوب بلدیم همه چیز هم داریم ولی یه مقدار کسلیم بی تفاوتیم بعضی هامون مایوسن بیخیالیم !
یه بنده خدایی زیر درخت آلبالو نشسته بود باد میزد شاخه های درخت تکان میخورد آلبالو می افتاد تو دهن یارو اون هم میخورد .
رهگذری عبور کرد بهش گفت خسته نباشی شما خیلی زحمت میگشی - نشستی دهان وا کردی دونه دونه آلبالوها می افته تو دهانت
 واقعا" خسته نباشی
می دونید برگشت چی گفت ؟ اوه حالا کجاشو دیدی
کی حال داره اونو بجوه
غصه ما همینه دوستان : تا وقتی که ما از خودمون شروع نکنیم
مشکلات با ما زندگی میکنن پیر هم میشن ولی نمیمیرن
فقط ما رو میکشن . رفته بودم مسجد یکی از محلات ،
دیدم فاصلاب دم در مسجد زده بالا سوال کردم از کی اینجوریه گفتن ۲ ماهه - مسجدی که محل عبادته همه باید به پاکی وارد شن شما دیگه تصورشو بکنید - چی میشد اگر ۲ نفر پامیشدن بخاطر رفع این مشکل یه پیگیری کنن ؟ یه زره وقت هدیه کنند ؟ من میگم وظیفه شماست شما هم میگید وظیفه اونه
مشکل ما اینه و لاغیر ...
خوب مسلمه من هم که باشم اگر کسی ازمن مطالبه نکنه یه مقداری بی خیال کار میشم .شما اینطور نیستید ؟ بخاطر اینه که میگن نظارت عمومی امورات رو اصلاح میکنه واقعا" بیاین از این به بعد یک ناظر باشیم کمک کنید اگر جایی داره کار انجام میشه و شما احساس میکنید این کار نقصی داره و یا به اشتباه داره اجرا میشه  به دولت و به اونهایی که متولی خدمات عمومی هستند کمک کنید دوست نداشتید این کار رو بکنید با رادیو آبادان به شماره ۰۶۳۱۲۲۲۲۲۲۲ تماس بگیرید بعد خودتون متوجه نتیجه میشید .
 

یکی بود یکی نبود

یکی بود یکی نبود. این داستان زندگی ماست.همیشه همین بوده. یکی بود یکی نبود ...
برایم مبهم است که چرا در اذهانمان "با هم بودن و با هم ساختن" نمی گنجد؟
و برای بودن یکی، باید دیگری نباشد.
هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود، که یکی بود، دیگری هم بود ... همه با هم بودند.
و ما اسیر این قصه کهن، برای بودن یکی، یکی را نیست می کنیم.
از دارایی، از آبرو، از هستی. انگار که بودنمان وابسته به نبودن دیگریست.
انگار که هیچ کس نمیداند، جز ما. و هیچ کس نمی فهمد جز ما.
و خلاصه کلام اینکه : آنکس که نمی داند و نمی فهمد، ارزشی ندارد، حتی برای زیستن.
و متاسفانه این هنری است که آن را خوب آموخته ایم.
هنر "بودن یکی و نبودن دیگری" !!!

نوشته ای از استاد دکتر سپهیار - از اساتید دانشگاه های آزاد آبادان و خرمشهر

 
دل نوشته 
 
 آن علم که نافع است آموختنی است            آن سکه که رایج است اندوختنی است
 آن زنده که کاری نکند مرده به است             آن شاخه که باری ندهد سوختنی است
همه می نویسیم ...همه می گوئیم ... همه مدعی توانا بودنیم ...اما همیشه این سوال ذهنم را مشغول کرده است با وجود این همه ادعا چرا دغدغه ها و معضلات موجود در شهر پایان نمی گیرد؟ و هر روز بر خرمن آن افزوده می شود ؟
برخی ها معتقد به ضعف مدیریتند . برخی ها سخن از بی برنامگی و عدم هماهنگی برخی از مسئولین را به میان می آورند و برخی ها نیز رفع معضلات را در گرو تغییر برخی از مدیران می دانند . آیا واقعا" تغییر یک یا چند مدیر محلی راه گشای حل مشکلات موجود است ؟
در این 20 سال و اندی که بر سرنوشت ما خرمشهری ها گذشت ، عزل و نصب های بسیاری در سطوح مختلف اجرایی و سیاست گذاری صورت پذیرفت ، لیکن تاثیر و رویکرد آن همیشه نسبی بوده و نمی توان تاثیر آن را مطلق دانست .
خرمشهر امروز بیش از آنکه به مدیران فعال و دلسوز نیازمند باشد ، نیازمند به اصلاح رویکردها و زیرساختهای فرهنگی خصوصا" اجتماعی است .
خرمشهر امروز از بیماری اجتماعی رنج می برد .
برخورداری و بهره مندی از مدیران فعال و کارشناس و تحقق شهری آباد در راستای یک زندگی توام با نشاط اجتماعی ، در گرو مردمی آگاه ، عالم بر امور روزمره و پرسشگر است .
نسل اول انقلاب که در حقیقت پدران و مادران ما هستند ، بر اثر جنگ تحمیلی به اقصی نقاط کشور هجرت نمودند و پس از تحمل 8 سال آوارگی ، همچون پرستوهای مهاجر به زادگاهشان برگشتند . آنان که با دلی آکنده از آرزو به خرمشهر بازگشتند ناگزیر مشغول بازسازی آشیانه خود شدند .
گذشتن از گردنه صعب العبور بازسازی برای نسل اولی ها نقطه پایان نبود . هنوز نفسی تازه نکرده بودند که گل سر سبد نسل دومی های انقلاب ، همان فرزندانی که در هنگام خروج از شهر بعضا" نوجوان بودند شکوفه زد و باز هم گلستان شد . خواسته های نسل دومی های انقلاب همچون کوهی بر سر نسل اولی ها فرود آمد . اشتغال ، ازدواج و مسکن از جمله خواسته های بحق نسل دومی ها بود که جنگی دوباره را برای نسل اولی ها براه انداخت ، با این تفاوت که این بار نسل اولی ها آتش را به دل خریدند نه خانه و کاشیانه ...
آنان که خواسته جگر گوشه های خود را امری بدیهی می دانستند ، در پی تحقق آن برآمدند لیکن این بار گردنه بسیار باریک بود و گذشت از آن ، کاری سخت ...
بیکاری ، فرار دختران و پسران ، ترک تحصیل ، خودکشی ، اعتیاد و فساد ، نسل دومی های انقلاب را در کام خود بلعید و قبرستانی از آنها بجای گذاشت .
این اجحاف است اگر پرستوهای مهاجر همان نسل اولی ها را مواخذه کنیم . ایثار ، فداکاری و تلاش آنان نشان از محبت و انسانیت آنهاست .
امروز نسل سومی ها که نه در دوران انقلاب نقشی داشتند و نه جنگ را درک کرده اند ، با عزمی راسخ همچون پدران و مادران سخت کوش خود که با لبیک به فرمان امام و مقتدای خود تار و پود رِِِژیم پلید شاهنشاهی را در هم پیچیدند و با صبر و شکیبایی در 8 سال دفاع مقدس از عزت و شرف خود دفاع کردند ، به میدان بیایند و از آرمانهای والای آن امام راحل و شهدای گرانقدر این مرزوبوم دفاع نمایند.
نسل سوم انقلاب به فضل خداوند متعال و با استفاده از رهنمودهای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و مقام منیع رهبری (مد ظله العالی) با هدف اصلاح امور به هر عرصه ای ورود می کند و فرمان این کشتی به گل نشسته را به دست می گیرد .
شهری که تفکر درباره دارایی اش انسان را به حیرت وا می دارد ، شایسته نیست اینگونه استعدادهایش بالقوه بماند .
آنان که در کتابت و سخنرانی های خود ادعای توانمندی دارند ، بکوشند التزام علمی خود را به التزام عملی تبدیل نمایند .
 آری : تا کی اصلاح امور زندگی ما خرمشهری ها فقط در ادبیات رقم بخورد ؟  

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد